Selasa, 27 Oktober 2015

wishlist paling baru ;

pensil warnaaa. ni dah lama dah dalam wishlist tapi dok tangguh nak beli. sebab? taste nak yang 36 batang ke atas je *tampo* (masa kecik duk teliuq ja ini lah masanya nak memiliki kann haha). tetapi tiap kali aku berdiri di section pensil warna, all i did was membelek dan termenung membanding-banding harga. mahal wehh pensel warna zaman sekarang. zaman dulu pun dah mahal apatah lagi sekarang. dann tiap kali tu jugak la dalam hati cakap takpe, next month la. tunggu smo (antara kedai buku paling top kelantan) buat offer member card ah. tak best la beli yang 24 je. last last duit habih ke lain. haha.

tapi sebab sekarang ni fikir nak buat abm yang kalerful sikit macam nak kena ada kaler. nak beli ink printer kaler kaler, mahal jugak. and mesti cepat habis. nak bagi alasan tang reasoning kemainn lagi kan ko. sebab sekarang aku dah ada laminatorr wuhuuu. semangat la nak buat abmcecantik (nanti citer pasal laminator)


keinginan untuk memiliki pensil kaler sebenarnya titiba membuak gara-gara ini. buku warna orang dewasa wuhuu. boleh buat hilang stress depa habaq. ok sebenarnya aku dah perasan dan tertarik masa gi kedai buku pustaka sri dunia haritu. aku ni sejenis yang suka masuk kedai buku usha usha suma benda. pastu jumpa ni. secret garden? eh apa ini? ada tulisan korea korea pulak. ingatkan notebook. tertarik sebab doodle kat depan tu. sekali tengok harga mak aiiii. ok fine letak balik.

pastu rasa macam ade terserempak lagi kat mr diy kot. aku rasalah. tapi masatu macam pandang sebelah mata je dah. until recently, baru tau yang buku ni femes rupanya. tadi ada orang share pages dalam buku ni kat group fb. omo omo macam best sangatt. saya mauu.

macam nak kena pergi mr diy lagi je ni. dengan harapan kat sana way cheaper lah kan. kalau tak, tengok kat other bookstores. they said ada kat popular jugak (kat mph, kinokuniya ada jugak khabarnya)



photo credit to
Nonie Ahmad's FB
photo credit to
Nonie Ahmad's FB
ikut nafsu nak cecepat jer. tapi takpe rileks je dulu. habis segala mak nenek kerja sekolah ni kita pegi carik okeh. macam biasa motto hidup nak elakkan diri membazir, "tak lari gunung dikejar"hihihi.

2 ulasan:

kakaktiricinderella berkata...

Bestnyaaa.. Jeles aa tengok buku tuuu.. Kat tempat saya takde jual...
Saya dah ada kaler Faber tuu.. Tapi yang 24 jer laa... Tak mampu beli yang banyak2.. Haha Saya suka Faber Castell dari dulu2 lagi.. Memang nice :) - KTC

l t t l g j h ; berkata...

hehe kann.. warna dia cantik2. tak mampu jugakk nak beli yang banyak2. tapi tengok anak murid bawak yang 48s haish best pulak tengok. kena kumpul duit dulu la. buku secret garden ni takde jual online eh? nanti sy jumpa sy bagitau ye. hehe. thanks for reading! :)