Selasa, 19 November 2013

rip gomak ;


gambar menandakan perasaan rindu nak balik kok lanas. tapi lambat lagi boleh balik. bulan 12 time pokde kawin. 

pokde adalah sebaya dengan aku. dan kenduri dia akan buat kat rumah kok lanas. kekadang tuh bila umi nak ngajak sedara sedara jauh & jiran dia buat ayat camni, "datangla kita buat kenduri kawen bulan 12 ni". lalu semua pandangan menghala ke arahku. -_-"

biasa la tu kan sekali sekala rindu family. tapi rindu nak balik sejak abah dah takde ni tak macam dulu. dulu excited sekarang macam excited tapi sedih pun ada. camtu la.

oh nak tau, baby baby kucing kami dah mati 3 ekor. huhu T_T sedih gila. gomak, hachiko & dickson dah mati. sekor lagi tu pun macam tunggu masa je. semua sakit. taktau la keracunan ke apa. siyes dah jatuh sayang sebenarnya, bila tengok gambar dorang balik bergenang jugak la air mata. especially gomak. first time la rasa camni bila kucing mati. masa 1st anak kucing datang umah haritu pun mati jugak tapi tak la sedih sangat.

tapi yang steres, aku je la yang beria sedih. tuan kucing rileks je. sabo je la. bila dah camni rasa taknak bela lagi. aku ni bukan boleh handle kematian sangat. tak larat menanggung sedih.

Gomak. Rindunya.

Tinggal yang 3 colors tu je. tu pun taktau ada lagi ke tak sebab diorang kat rumah tak inform pun

minggu konvokesyen uia baru je tamat. most of my batch mates graduate tahun ni. tapi aku tak pergi pun. sebab hari ahad malas gila nak turun plus takde gang. nampak tak teruk punya perangai. stabaz (pesta konvo) pun tak pergi. pergi kejap je petang hari last tu pun tak round pergi booth yang kedua dari depan. tapi tahun tahun sudah pun camtu gak. first year dulu je semangat sebab yelah pengalaman pertama gitu kan. sekarang ni dah macam the grinch konvo pun ada. tengok orang konvo reramai kawan aku duk terfikir adakah nanti konvo aku bergambar dengan cah, nadja & zue jer? haha. dah takde kawan kat uia ni.


tapi macam mana dull pun kehidupan sepanjang kat sini aku pasti nanti dah blah dari sini konfem sedih dan rindu dan teringat. 4 tahun weh. walaupun most of my times are spent dalam bilik kan. banyak jugak la benda belajar dalam hidup sepanjang kat sini. perasaan dia macam, aku taktau la aku patut sayang ke tak tempat ni sebab tak berapa nak happy kan kat sini tapi yang pasti aku akan rindu.

tak sampai dua bulan lagi. tapi cuak tu tetap ada sebab banyak main. kalau kena repeat paper mampos den.

kekadang dalam hidup ni, in order to jaga hati & hormat perasaan others, we have to hurt others. i'm sorry. its for your own good. tak semua benda dalam fantasi kita can be applied in reality. kena terimalah. if u think u are hurt, its two times hurtful for me actually. lets dont be selfish.

Tiada ulasan: