Selasa, 23 April 2013

walaupun orang kata past is past, kadang kadang bila someone pernah hurt kita, susah betul nak lupa kan. kita still rasa ada potential untuk orang tu buat benda sama lagi kan.

kadang kadang kita lupa dah pun all the horrible things tapi kekadang bila perasaan tu datang balik, sakit yang menyucuk kat hati tu still sama.

kadang kadang benda dah berubah pun, tapi untuk bina semula kepercayaan tu bukan senang. 

aku takleh nak kawal apa hati aku rasa. jadi untuk mengelakkan sakit hati aku malas fikir buat bodoh sajork.

dan malas letakkan kepercayaan sebab kepercayaan akan jadi harapan.

so aku rasa kalau dua benda ni aku tak letak if anything happens, hati aku akan kebal.

untuk beberapa tahun ni aku rasa aku sangat heartless, kebal, gagah, besi dah segalanya yang berkaitan.

serius aku tak ingat dah sebanyak mana hurtful things yang aku dah lalui. tapi aku lupa aku ada tulis somewhere. dan aku terbaca. dan aku terkejut. aku sebodoh tu ke dulu? macam tu ke yang aku kena dulu? titiba satu satu yang aku taknak ingat tu keluar.

dan aku tak sangka sampai jadi nightmare.

aku tak tau fobia dan trauma tu macam mana. macam ni ke?

aku rasa macam nak lari tapi..

dah ah malas nak fikir.

aku sebenarnya dah jadi manusia malas berfikir sejak empat tahun lepas. 

it was just a nightmare. things wont be the same. my heart is not the same.

kalau benda sama jadi lagi, tu lah masanya untuk completely dissapear.

Tiada ulasan: