Selasa, 19 Mei 2015

hoi brain, stop talking to yourself ;


aku sedang mengalami masalah ini. bohoohoo.

macam sekarang dok tenung lappy boleh menguap dengan kekerapan sepuluh kali tiga minit. tapi bila aku rasa ok its time, lalu aku menutup lampu dan baring di katil, baca doa ayat kursi tiga kul apa suma, tarik incek selimut hebat dan pejam mata. lepas jee aku pejam mata tu kepala hotak aku macam kanak kanak hyper, bergerak tanpa henti. dari satu benda ke satu benda aku pikir. haduila.

intan cakap cuba jangan tidur siang. ada la jugak try sekali dua. takde hasil. tapi time aku tak try tu memang kalau siang boleh tidur dengan nyenyak. haha. tapi malam harusla takleh tido. pastu pakcik cakap try kosongkan fikiran dan juga otot otot muka. jangan fikir apape. time aku tak fikir tu pun aku boleh terfikir tanpa sedar. hmm... aku dah sampai tahap duduk dalam bilik gelap gelap tak bukak lampu pun tak rasa apa dah. dulu memang takut duduk dalam gelap sesorang. level takut yang tak masuk akal. kalo aku sesorang pastu tutup lak lampu, memang tu taknak bagi aku tido la tu. bergerak pun tak berani. kalo aku dah tidur org gi tutup lampu senyap2 pun aku boleh bangun. tapi skarang rasa bukak lampu macam serabut je la pulak. jadi aku pun turutkan lah kata hati yg mengada ni. haish lempang kang baru hang tao. lelama berani sikit, bukak pintu pastu bukak lampu toilet kat luar bagi ada cahaya masuk. ni dah 2 minggu aku tutup pintu tutup lampu nak amek feel punya pasal. huhu.

walaupun aku tetap rasa ni macam attitude aku je, jauh di sudut hati dah start risau jugak la. haha. kalau keje takleh tido malam pun at least esoknya kerja. aku pun cube la buat keje kekononnya pepagi seperti menyapu memvakuum mengemop menjemur baju dan sebagainya. namun tu suma boleh setel by 9 or 10. lepas tu aku dah tak sabar sabar dah nak tido. ishishish sungguh takda tokoh untuk menjadi surirumah. hahaha. boleh gila aku weh kalo jadi surirumah. mungkin kalau mak aku macam cakap, mak balik nih mesti suma keja dah siap dah masak apa suma kalu tidakkk rotann.. haa mebi aku rajin sikit ah. tapi sepatutnya seorang anak yang penganggur solehah takda apa mau buat kat rumah ringankanlaa sikit tugas mak kan. tak jadi aper. pastu sekarang aku perasan ummi macam malas nak masak, kire kalau aku malas jugak memang dia takkan masak. and kalau aku nak masak pun dia cakap masak je pape. nak taknak reti tak reti kena la jugak masak. 

ok tu je la. nak kompelin ni je. aku rasa macam dah dekat sebulan kot. biasala penyakit orang menganggur. bukan tak biasa sebenarnya.. tapi sebab aku dah berumur sikit aku rasa macam omg i kenot be like thisss

doakan aku boleh tidur.

sebab esok aku takleh ngelat bangun tengah hari sebab mak aku suruh pergi beli tv! kena pi dengan cikwa so kalau dia dah sampai baru bukak mata alamat kena bahanlaa sampai aidilfitri sok (walaupun dah biasa terjadi)

niteeeee~

Tiada ulasan: