Khamis, 23 April 2015

salamualaykum,

wuhuu teka aku kat mana? yaaa tepat sekali saya berada di gumbak tanah airku. k gile kompiden tanah airku tau.

dah banyak hari jugak kat sini kalau ikutkan. dah layak beli tiket dah ni. tapi boleh amek tiket malam je sekarang sebab bas dah takde kat grinwud. kena naik kt tbs yang super jauh tu. konpem kalo amek tiket bas pagi sempat hidu asap bas yang dah berlalu pergi je. and kalau naik bas malam nanti sampai kena turun kt tesco kb sebab kul 5 pagi aku tak berani nak turun sesorang kat kok lanas. takut tesempak lembu dan khinzir hutan. eceh alasaan.. padahal memang ko takut dengan gelap gulita kat luar tu kan. so kalau turun kb umi kena amek and kalau umi amek wikend je la yg buleh. jadi paling lambat jumaat malam la kena balik. 

ni aku baru topap kuota internet sebenanya. 4 hari takleh nak bukak fb ig apa suma tu sangat sebab dah limit. sangat gigih dan bersabar aku tengok bulat bulat loading tu je manjang. dah la celcom ni orang mesej tanya berapa mb tinggal dia tak reply. bila dah tambah baruu la dia tehegeh nak mesej bagitau.. ohh boleh miskin pakai internet celcom nih. separuh bulan dah 2gb.. bukan aku tengok video ke apa pun. ni pun gagahkan pejam mata tambah kuota sebab nk uplod n donlod utk kasteme lambat dia menguji kesabaran. dan sebenanye salah satu faktor lagi aku terase nak membebel kat belog jugak.

dah jumpa akak dah jumpa nazirah dan izzah kakak kecik dan dadahs catch up everything. walaupun kalau ikutkan tak cukup mase gak. tapi takpe, next time pulak.

makkk i miss yuu nak balikk huhu

tadi ummi send ni. gambaq baju raya iols yang dia jahit sendiri. titiba mata masuk habuk. sebab malam nak naik bas nak turun kl haritu ummi dok ambik ukuran aku, nak buat baju aku katenye. dapat bayangkan 4 hari ni dia ngadap mesen jahit je. actually aku nak tempah jahit kat kedai jahit. sebab nak buat baju kurung moden kononnye. ummi biasa jahit baju kurung biasa je. and kain ni macam susah jugak sebab dia dah ada lace tu siap. pastu bila ummi cakap nak jahitkan, aku macam, boleh ke ummi jahit baju kurung takde pesak? ala xpela tempah je. sebab sebenanya takut ummi buat tak cantek. boleh? teruk tau aku ni. silalah lempang aku. sorry ummi! huhu. don wory senget benget pun baju ni tetap iols punya feveret. sebab ummi jahit. nanti kakak prektis jahit pulak pastu buat untuk ummi satu k. hmm jap, tapi macam besar la pulak offer aku ni. karang ummi tak sudi naya je hahaha. oklah takpe mi, kakak takdapat jahit kakak belikan kain cecantik untuk ummi hokay? ileviuuu sangat sangat i hope u know this walaupun setaon sekali je cakap huhuhu.

ok nanti sambung bebel ye.

selamat malammm

Tiada ulasan: