Sabtu, 3 Januari 2015

two oh one five ;

Assalamu'alaykum,
waaa lamanyaa tak apdet belogg. last post tahun lepas kot.

sedih takde internet connection ni kan. berukbeng kat umah ni apa prob entah modem dia. tak sempat2 nak pi maxis tanya.

jadi disebabkan taktao bila baru leh online kat lappy (lappy pon kat gombak sobsob) aku telahpon menginstall blogger kat fon hohoho. aritu malas nak install sebab tengok kat review orang kutuk je. lagipun tak feel ah tulis dalam fon. typo typo bagai nanti.

hmm dah muka surat 3 utk buku 2015.

taknak cakap pasai umur hahaha 

dah late 20s ni (tadi ckp taknak cakap pasai umo) takde azam azam dah. tapi ada la 2 3 goals i wanna achieve. walopon kutahu by the end of the year pasti aku akan lupa macammana aku lupa tahun lepas punya goal hahaha.

tahun ni Alhamdulillah aku memulakan tahun bukan sebagai pekebun anggur. cewah. 1st jan kena keja weh. kembali menjadi cekgu cekgi tapi ni pun sementara jer taktau berapa bulan. tapi better la kan dari takde kerja lansung. syukur sangat Alhamdulillah. takpe yang lepasni tu kita jangan fikir lagi hehe. mengajar darjah satu woii. its like a dream come true since i loveee kids so much hehe. tapi tu lah this offer came bila aku dah mula rasa aku takder kredibiliti untuk menjadi seorang cekgu dan dah mula mempersoalkan adakah aku bebetol sukakan kanak kanak tapi takpe i'll try. nanti kite citer dalam belog ni keyh.

so azam tahun ni adalah nak kumpul duit. wahh belum apape kan ko sanad. jimat duit la to be exact. aku ni dah la bangsa tak pandai mengira. sikit ke banyak ke tetap rasa diriku kaya pastu sedar sedar dah kayap. ummi plan nak buat umrah reramai hujung tahun so kena kumpul duit. harap harap tercapai lah hajat ni sebab dah lamaa teringin sangat sangat sangat sangat..

and nak belajar lebih banyak untuk jadi a better muslim yang menjadikan islam as my way of life not islam as my religion only. insyaAllah. nak biasakan diri dengan solat solat sunat mengaji dan sebagainya. dunia ni dah la permainan je kan. aku pun dok main je selamat 26 tahun huhuhu. insaf setakat insaf je tapi takde buat apa sangat pun *lempang diri sindri*

pastu nak habiskan baca suma buku yang iols beli 2 3 tahun lepas haha. aku ni ada masalah suka kedai buku suka buku tapi tak rajin baca. baca fesbuk aku rajin. 

and on top of all, nak bahagiakan ummi. nak jadi anak yang ummi takyah risaukan sangat. yang menyejukkan hati. yang tak kecikkan hati ummi. huhu aku tau aku banyak sakitkan hati ummi esp lately nih. apesal entah. rasa nak lempang je diri sendiri 

ok dah. ni sebenarnya azam tahun lepas lepas jugak. tak tercapai lagi lah tuu haha.

ok lagi apa eh nak bebel. banyak nak cite sebenarnya tapi nanti next post la eh. nak buat rancangan pengajaran nih. fenin kepala den.

selamat 2015. semoga awak awak suma lebih berjaya lebih happy lebih bahagia lebih murah rezeki lebih bertambah iman dari tahun tahun yang lepas. ameen..

Cecilia Ahern - The Year I Met You. wishlist

Tiada ulasan: