Jumaat, 30 Disember 2011

111226 renew lesen friendship ;

salaam dan heyho,

esok first paper woih. nervous gilooo tapi setakat nervous je laa kan. study belum khatam lagi nih.

last isnin keluar dengan my girls from smksp. orang mesir (ein) balik malaysia so dil ajak lepak. tu pun tak plan. titiba dil call tengah hari tu cakap nak join tak dia amik after zuhur.

sara, miza & una pun ada tapi diorang gerak dengan kereta lain. kami plan nak jumpa kat pavi sebab dil nak tengok teddy bear kayu ke apo ntah. tapi disebabkan haritu hari cuti umum maka pavi adalah sangat jammed. kitorang sempat je sampai tapi takde parking & dah nampak je teddy kayu tu dari dalam kereta. tukar plan jumpa kat curve pulak.

adila: tengok teddybear kayu dalam kereta je laa..


tak sampai 10 saat jumpa dah start menjoyah. haha.


after jumpa terus fikir nak makan apa. memang tradisi dah kalau keluar dgn kawan2 sekolah tang nak makan memang dilema. kadang-kadang nak decide makan apa tu pun dah ambik masa sejam. aku pun tak paham kenapa. lagi lah aku ni bukannya kesah nak makan apa pun. cuma kalau suruh aku decide memang kfc je la tempat aku pandai suggest kan.

last last makan sini. waroeng penyet.



lepas makan masatu dah lewat petang. solat asar then macam taktau nak buat apa. diorang suggest main bowl tapi ada yang ajak karok tapi kat curve ada redbox je. rasa cam tak berbaloi sebab harga ikut kepala + mesti 3 jam camtu. kitorang nak karok kejap je. so decide gi karok kat gombak je.

aku dalam hati dah menyanyi2 kecil. yayy karokk. until titiba diorang cakap pasal dusun sara & titiba je tanya aku on ke tak. aku macam, on apo ntah? sara ajak overnight kat rumah dusun dia kat rawang. i was hesitating at first sebab takut lah kononnya tak study kann. padahall blahh, macam la kat bilik kau study punn. pastu aku pun on je lah since suma orang pun on. dil je tak join sebab esoknya dia kerja.

cakap pasal dusun, aku biasa je mula mula tu. tak la excited mana sebab aku bukan bangsa yang suka gila makan buah. aku ni pemalas. yang kat depan mata je aku baham. kalau kat rumah, buah anggur dalam peti yang takde biji pun aku malas nak basuh & makan. gila pemalas tahap boleh lempang kan. tapi teruja sikit bila diorang cakap pasal durian. sebab dah lama tak makan durian.

perjalanan nak pi sana agak drama. aku dalam hati macam, mana sara nak bawak kitorang ni?? kiri kanan gelap takde lampu. jalan batu batu lopak lopak. tapi muka sara rileks je aku pun rileks je la. ein ngan una dalam kereta lagi satu lagi drama. siap pasang ayat quran dalam kereta sebab cuak. dah lah masa sara cakap ok dah sampai tu depan mata aku nampak signboard tulis 'kawasan rancangan pembinaan surau dan tanah perkuburan...' something like that. aku dah 0_0

rumah sara atas bukit sikit. so kena naik tangga sikit. sampai rumah parents sara dah ada tunggu tapi diorang dah nak balik dah la. so lepastu tinggal kitorang je. mak sara dah kopekkan durian satu tupperware besar. gila heaven wa cakap lu. dah la rumah dia complete suma. tv pun ada astro lagi. kalau aku wikend je lari gi sana dah. sara pun cakap parents dia pun sekarang asal wikend je laju gi sana.

then malam tu kitorang borak-borak, makan durian, masak & makan maggi. cewah aku ngan miza macam tak sedar diri je nak exam kan. boleh bersuka ria lagi.

esoknya bangun-bangun je semua dah excited nak tengok dusun. sara cakap tak la besar sangat tapi bagi aku besar tak besar pun kalau ada 3-4 jenis buah-buahan & tambah2 lagi musim buah memang dah heaven je. pagi tu kitorang petik sikit-sikit je sebab tak pandai sangat nak kait rambutan suma. makan yang memang dah petik je. pastu lepak kat depan rumah sambil makan. weh, heaven do makan durian sesuka suki macam makan kuaci. sebab dia tak luak. aku pun risau dengan diri sendiri. sebab aku tak boleh kalau tengah duduk lepak pastu ada makanan depan muka aku. aku takkan berhenti makan. tengah lepak-lepak bunyi durian jatuh. banyak gak la.

then dah tengah hari sikit sara ajak kutip buah durian. masatulah bermulanya sesi petik buah macam pro. haha. titiba je masing-masing naik sheikh. dah la pakai pajama je suma. kait buah rambutan la, buah manggis la. nampak sangat suma macam tak pernah. memang tak pernah pun. aku rambutan masa kecik pernah la kat kampung. tu pun pokok renek je. lompat2 dah leh dapat rambutan. rumah nenek aku dikelilingi pokok getah. so biji getah je yang aku familiar.

last skali baru kutip buah durian. aku cuak gak sebab macam mana kalau tengah kutip buah jatuh. uish scary. dah la takde protection kat kepala. mula-mula tu jalan takut-takut gak la sekali bila sara cakap biasanya buah durian ni luruh pagi ngan petang je. pastu barulah rileks je.

rumah. sara cakap asalnya ayah dia nak buat pondok biasa je untuk menunggu. tapi ada pakcik yang duduk area situ suruh buat rumah je. tapi memang berbaloi aku rasa buat rumah. best kott.

rambutan. merah dia, tempting. tapi dorang cakap pokook rambutan yang kaler kuning tu lagi sedap sebab isi dia tebal. aku semua je sedap.


durian. takleh petik ye kawan kawan. kena tunggu dia jatuh gedebuk sendiri.

langsat.

dot dot dot. sebab aku tak sure ni nangka ke cempedak. haha.

hasil tangkapan. walaupun tak banyak tapi still bangga sebab kait sendiri woi. manggis tu ingat senang ke nak kait sebiji2. kalau pokok rendah boleh je panjat. ni tinggi. suma kena pakai galah. galah dah la berat. 2-3 orang pegang pun berat lagi. aku kagum dengan orang yang kerja kait kait buah ni. siries. ok cili pun ada. cili tu una punya. haha

durian yang kami kutip. ni sebahagian je baru ni.

dah habis tu masuk rumah tengok dah lewa tengah hari. diorang dah la suma janji dengan parents nak balik pagi. pagi lah sangat kann. tapi masing-masing takpekan je sebab balik nanti boleh sogok dengan durian. miza yang tak makan durian pun sanggupkan aje bawak balik durian naik train. aku je tak bawak balik sebab kat hostel. nak kopek camne. plus bau lagi. aku bawak yang dah ada dalam tupperware kat rumah sara je.

overall it was a nice experience walaupun tak dirancang. rindu pulak rasa nak pi sana lagi. sara cakap nanti next time leh je kalau nak buat reunion kat sana. best weh. lagi-lagi kalau buat bbq kan.
bye bye. next time aku datang lagi.


aku bawak balik sikit untuk rumet & dah habis pun. hehe.

seronok. pagi pagi bangun dengar bunyi alam. bunyi burung. cengkerik. kampung kan aku tapi aku suka. tak sabar bilalah parents aku nak pindah tinggal kat kampung. aku nak duduk sana sekali. tapi tu lah. rumah kat kelantan tu takdelah kampung sangat dah pun. makin membangun dah area situ. boleh ke pun nak dengar bunyi alam pagi pagi nanti kan. silap silap bunyi alarm je. haha.

ok dah. pulun study pulak. doakan aku!

toodles & salam~

2 ulasan:

hidhikariee berkata...

seronoknye!!!hahaha.lawak pun ada.bole agak cane korang excited pagi2

l t t l g j h ; berkata...

haha klakaa sgt ee. jakun je suma. kalo ee ada mesti best. hee