Isnin, 15 Mac 2010

pyongseng gyothe issulge, I do ;



wishing
SELAMAT PENGANTIN BARU

dan
SELAMAT BERBAHAGIA

buat:



dearest friend, lyna yang slamat melansungkan perkahwinan pada 130310.


beloved cousin, kak yana yang melansungkan perkahwinan pada harini 150310.


semoga kekal bahagia dan gembira hingga akhir hayat. Ameen. cantik kan diorang. tema nak silver2. hehe. wedding kak yana tak pegi sebab harini ade kelas. umi abah pun tak pegi. abah takde kat msia & umi lak tak reti drive sorang balik klantan.

wedding lyna dapat pegi, tu pon sumbat2 dalam kete sapik. hehe. best gak la. bak kata awek walopon berhimpit kat blakang slama 2 jam tapi tak terasa pun sebab banyak benda dapat borak. sempat kete rosak lagi kat bentong. siap wat amal jariah beli whiskas bagi makan kucing sementara tunggu kete siap. pastu siap ikut pengantin pegi photoshoot kat lata jarum. it was fun.

sape lak next kawan yang akan kawen. excited dah nak konvoi ni. haha :p



(Doa Nabi Muhammad SAW)


Ya Allah, kurniakanlah daku perasaan cinta kepada-MU, dan cinta kepada orang yang mengasihi-MU, dan apa sahaja membawa daku menghampiri cinta-MU.

Ya Allah, jadikanlah cinta-MU itu lebih aku hargai daripada air sejuk bagi orang yang kehausan.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon cinta-MU, dan cinta orang yang mencintai-MU serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cinta-MU.

Ya Allah, apa sahaja yang engkau anugerahkan kepada-ku daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yang engkau cintai.

Ya Allah, dan apa sahaja yang engkau singkirkan daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia keredhaan untukku dalam mencintai apa yang engkau cintai.

Ya Allah jadikanlah cinta-MU sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku,hartaku dan air sejuk yang pada saat kehausan.

Ya Allah jadikanlah aku mencintai-MU, malaikat-MU, rasul-MU, hamba-MU yang soleh.

Ya Allah hidupkanlah hatiku dengan cinta-MU, dan jadikanlah aku bagi-MU seperti yang engkau cintai.

Ya Allah jadikanlah aku mencintai-MU dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaan-MU.

(Hadis riwayat At-Tirmizi. nabi muhammad SAW bersabda: inilah doa yang biasa dipanjatkan oleh Nabi Daud A.S)

*haritu fad tunjuk doa ni. taken from iluvislam tabloid & copied from penasiber. macam sedih kan bila baca? semoga cinta kepada Allah adalah cinta kita yang terkuat dan terdalam. Ameen. insyaAllah. (:


ps: photos credit to awek, kakchips & kakyana's friend.

2 ulasan:

dieyla yusof. berkata...

wah dua pasangan tema silver.cantek gle.hehe.

seronok kan pegi tgk kwn kawen ramai2 cam2?tak sabar tgu kwn seterusnya.jeng jeng jeng.haha

l t t l g j h ; berkata...

awek cepat kawennn. hee