Selasa, 3 November 2009

yaumul tsulasa ;


Jantungku kekeringan alasan untuk berdegup
Dan jiwaku terkorban di medan perjuangan, penantian, impian
Harapan itu senjata yang paling merbahaya buat sekalian umat manusia
Seperti jarum beracun yang membunuh senyap
Seperti segudang dadah yang merosak

Sembunyi darah ini di balik seribu perisai besi
Apa yang dipandang tinggi bila jarum yang mengakhiri

Aku mayat askar yang berpura-pura seolah ia berjalan tegap
Tak ku benar jasad rompongnya berehat satu saat pun
Untuk mengingatkan bahawa ia telah mati

Tolong jangan diujar lagi, aku tak mahu mati berkali

Esok aku kan tiba di lapangan terbang dan menghilang
Harapan itu senjata yang paling merbahaya buat sekalian umat manusia

Seperti jarum beracun yang membunuh senyap
Seperti segudang dadah yang merosak

Sembunyi luka ini di balik seribu perisai besi
Apa yang hendak dipuji bila jarum yang mengakhiri

Aku mayat askar yang berpura-pura seolah ia bernafas lancar
Tak ku benar jasad rompongnya berehat satu saat pun
Untuk mengingatkan bahawa ia telah mati



entah kenapa tak boleh stop dengar lagu ni since the first time i listened to it. macam tiada sebab tapi tak berhenti dengar. lirik sangat sedap.

exam arab & tilawah were fine. takde lain yang diharap selain lepas ke next level. ameen. tak kesah la A ke tak A ke yang penting lepas.

dah applied for tukar bilik. pilih blok sama tapi aras 4 -_-" terpaksa sebab dah tak banyak kosong. itupun kalau ada yang nak fight untuk bilik tu jugak dan lebih berkelayakan dari gua terpaksa la stay kat bilik ni BERLAPAN next sem. urf. mintakmintak dapat. result keluar on 16th & for that reason aku kena up lagi dari 13 ke 17 mungkin. stay sorangsorang. damn cool gila lahai. adeyh.

tahu tak apa aku rasa sekarang? rasa nak main rollerblade do. rindu nak roller blading macam zaman kecil kecil dulu. rindu perasaan bebas berlari dengan kasut tayar tu. takpe, nanti gua cari juga macam mana caranya.

next paper will be on yaumul jumaah. gua perlu campak lappy dan kunci dalam locker stor roomie.

happy november koqq. enjoy your days to bits.
(:


Tiada ulasan: