Selasa, 10 Mac 2009

tekun taat taqwa ;



ARKIB : 26/01/2009
Sekolah bestari dinaik taraf

Oleh SAIFULIZAM MOHAMAD
saifulizam.mohamad@utusangroup.com.my

KUALA LUMPUR 24 Jan. - Sekolah bestari akan dinaikkan taraf kepada sekolah kluster jika mencatatkan pencapaian cemerlang dari segi prestasi akademik dan kokurikulum.

Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, salah satu sekolah bestari yang akan dinaikkan taraf kepada sekolah kluster tidak lama lagi ialah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sungai Pusu di Gombak.

Menurutnya, dengan kesediaan kerajaan membuat perubahan seperti itu, beliau yakin tahap pencapaian bidang pendidikan di negara ini akan lebih maju dan gemilang.

Katanya, jika semua pihak mendokong cita-cita itu dengan bersungguh-sungguh, pencapaian Malaysia boleh dianjakkan sehingga setaraf dengan negara maju.

"Saya berharap pencapaian SMK Sungai Pasu akan dicontohi sekolah-sekolah lain. Mereka berjaya kerana wujudnya kesungguhan daripada semua pihak," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam Sentuhan Kasihan anjuran Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SMK Sungai Pusu dekat sini malam ini.

Dalam pada itu, Hishammuddin meminta semua guru meningkatkan pengetahuan dan kemahiran supaya pelajar di negara ini mendapat pendidikan yang terbaik.

"Inilah tujuannya kita mewujudkan sekolah bestari dan sekolah kluster selain beberapa sekolah yang lain, sebab kita mahu para pelajar cemerlang dalam apa jua bidang.

"Namun begitu, usaha ini tidak akan berjaya jika guru-guru gagal meningkatkan pengetahuan dan kemahiran, saya menyeru mereka komited melakukannya dengan sebaik mungkin," katanya.


* jumpa ni kat blog hana.

ps: tahniah smksp! rindu tahu. :)

9 ulasan:

KenanganItuEndah berkata...

skola kluster tu apa?

mraa berkata...

huaaa. skolaa kuu !

mc berkata...

wah, syg same smksp!

coKELat berkata...

hee.
hebat2.
tahniah.

l t t l g j h ; berkata...

chok - aku rasa mcm skolah elit kot. tak silap skola ss ngn sheikh malik da lama jd skola kluster. hee

mraa & mc - rindu smksp especially time zaman2 kita dlu. hee

awek - shekh malik lagi hebat lorh. hee

ajak berkata...

haha..
asal kte sume xley smbg je blaja kat ctu ea..?
smpai umo 25 ke..kn best..
bley g sne blek blaja..

da lme aku xg c2..
cmne la skola tu skrg..

ajak berkata...

rindu..
nk blk sg pusu la..
=(

l t t l g j h ; berkata...

omar - da xbest la skang bg aku. cikgu2 da byk da xde. pengetua pn da tukar. student konfem2 la suma yg kite xkenal kn. bangunan2 tu je yg mengingatkan aku pd memori2 kite. cewahh. hee.

sumpah rndu gile ngn korang :(

ajak berkata...

aku pon sme..
haha..da lme nk mampos xjmpe korg.. skrg nie wet lak xde.. hampeh tol..

aku xdtg sekola tu.. stat aku pindah.. 2oo4 kot.. mst da byk gle yg bubah.. just kedudukan bgnn je sme kot.. haha..