Khamis, 23 Oktober 2008

tagdua ;

tag dari lynnhoneym

Rules-
* Link to your tagger and post these rules on your blog.
* Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
* Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
* Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog

satu : pemalu
pukepuke! haha. seriously, aku senang di-approach, senang nak senyum tapitapi agak ambik masa jugak ah nak messsraa. kalau online boleh la korang tgk aku macam gile je kan tapi kalo jumpa aku face2face memang korang akan bosan ah ngan aku. aku pun taktau la kenape. aku segann. hahaha. cuba korang ingat masa mula mula kenal aku dulu, aku macam budak baikk je kan kan? hee. tapi kalau korang dah hidup mengadap aku je hari hari, satu je perkataan korang akan nak bagi kat aku, 'setan bertopeng manusia'. haaa.

dua : selalu prejudis dengan lelaki

aku pun taktau tapi sejak skolah dulu memang aku ada issuee je ngan boys. sampai mak aku pun pernah tegur tau. takdela suka gaduh ngan budak laki ke ape tapi tula. kalo kt sungai pusu dulu, boys kelas aku memang suke wat girls sakit ati tau. aku ah antare pejuang hak girls klas aku. hahaha. then, kalau ngan boys je mulut aku jahat nak lebih sket. pastu kan, aku ambik masa jugak ah nak terima boyf kawankawan aku. teruk an. haha. adoyaii. tapi rasanya ramai je perempuan yang macam aku ni kan. so takde ah weird sangat pun kott.

tiga : low self-esteem
sangat. aku taksuka presentation. aku tak suka speaking test. aku tak suka suma pasal kena bercakap depan orang ramai. nanti mesti aku trembling gilagilaa punye. then buat slack macam macam. haihh. i dun like being under the spot light. im just fine being the plain me, yang orang taktau pun kewujudannya.

empat : mulut aku kadang kadang teruk
aku memang foul-mouthed. kalau duduk kat tengah tengah ramai orang je memang ada la yang mulut aku buat spoil. sebab tu kadang kadang aku suke diam je. nanti bila aku cakap je an kadang benda yang orang pun tak paham nak masuk kat akal dorang. haha.

lima : senang je nak buli
nak gunakan orang untuk buat pape keje korang? aku ah orangnye. aku tak reti nak cakap no, tanak, taleh & seangkatan dengannya. tapitapi selalunya suma pertolongan aku memang ikhlas. dun wury eh. tak bemaksud pape pun (:

enam : freakingly afraid of the dark
aku dah tak ingat sejak bila tapi rasa since darjah 5 kot. dulu tido sorang je dalam bilik tutup lampu. masatu nenek sebelah ayah baru meninggal. aku tak ingat aku nampak apa dalam gelap tu. yang pasti aku takut sangat sampai satu stage aku tak sedar pape dah (tak sure tertido ke pengsan time tu). esoknya aku tanye mak boleh tak nak tido lights off. lepas mak cakap boleh aku tak penah tidur off lampu dah. sampai skarang pun, kalau lampu tutup titiba or blackout pun aku jadi trauma. kalau kat hostel orang bising bile blackout aku tukar jadi pendiam. haha.

tujuh : aku hisap ibu jari
masa kecik dulu aku duduk ngan pengasuh. dari arwah moyang, nenek, sepupu mak.. suma penah jaga aku. mak aku cakap aku start hisap jari since pengasuh aku yang nama sharmila (tatau la betol ke tak eja). dia salu biar aku lapar. lamalama aku makan jari sindri. haha. aku hisap ibu jari kiri aku. & takleh hidup tak hisap jari even sehari. kalo tak nanti aku takleh tido la kapla pening la. psycho gile kan. sampai parents aku pernah bawak jumpa ustaz. tu pun tak jalan tau. tapi skarang dah kurang dah. since form 1 aku duduk hostel kan so dah jarang dapat peluang coz maluuu. haha. && dalam life aku pernah jumpa 2 orang yang hisap ibu jari kiri cam aku. first masa darjah 2. bestfriend aku, farah suhaila. kitorg on the way gi skolah naik bus misti tido sambil hisap jari. peduli apa masatu orang pandang. haha. and orang 2nd, maswanhizzany. bestfren aku skarang. yang ni memang takleh blah sebab dah umo 20 tahun pun ketagih isap jari lagi. haha. skang ni aku hisap jari bila takleh tido je. tupon tangan aku dah lenguh. haha. ehh titiba cambodoh lak citer benda nih. hahaha :p

mereka yang akan ditag oleh aku adalah:
1. anis lagi.
2. azlin addin
3. nabil
4. iEe
5. arloon
6. alongalong (ignore if dah buat eh)
7. fanaaaaa (ignore juge f dah buat. hee)


*less update more tags coming soon. pahal suma orang pun suka main tag tag skang eh?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aiyak.dah besar pon isap ibu jari lagi kah? *ketawa dengan rakus*

l t t l g j h ; berkata...

ehhh biar ah. best tauuu. nikmat hidop. hahahaha

Mariam Aisyah berkata...

er.. tag tu ape?