Ahad, 2 Mac 2008

gathering hari ahad

kak, sirap satu bungkus (sambil tangan tunjuk ke arah botol air strawberi berkarbonat)

kau minum air ape ni ha?

syhh, sirap la ni. ha ha.

lalaaa...... ade orang tu kan dia kan minum air gas.

ha???? siapa minum air gas tuuuu? nak kenaa ke....

mana ada. kite minum sirap laa..

jangan nak tipu ye. oh aku dah cakap banyak kali jangan minum air gas kau degil eh. nak kena ni..

ampun.. ampun..

bukkk..

ampun..

bukkk ..

*jatuh katil*

huish nightmare di siang hari. nasib mimpi. kalau tak, entah apa jadi.

pengajaran: lain kali jangan tidur siang. nanti otak lembab.

rasa sesuatu yang tak kena bila orang kata perkataan2 macam 'jangan jadi hipokrit' atau 'aku taksuka hipokrasi! pergi mati semua orang hipokrit'. rasa macam satu perasaan geli berjalan dalam usus. cuba kita tanya diri. selam kasi dalam. betul ke dalam hidup ni kita tak pernah hipokrit? tipu ah. mesti semua pun pernah. aku tak suka hipokrit tapi aku pun hipokrit. kalau aku tak hipokrit, mesti banyak musuh. takpun si babi hutan tu dah mati aku bunuh. terpaksa la hipokrit, biar satu dunia nampak kami salah. tak kisah. si babi tu, biarkan dulu hidup gembira. dia pun tengah hipokrit jugak tu. pura pura baik. kami ni, pura pura jahat je. ha ha. aku tau Tuhan tau siapa yang betul. dan aku tau ramai yang tau kebenaran. tapi nak buat macam mana, its all about hypocrisy aite?

bak kata orang orang hot yang bangga dengan shades besar, hipokrasi tu perlu untuk hidup.

takpe kalau gambar dalam friendster myspace semua pakai seksi, freehair. yang penting kat luar bertudung litup.

'helloow my mom tau taw i letak pic freehair dalam internet . dia tak kesah ponn. yang penting kat luar i pakai tudung. so why bother??'

hah. kesian mak kau. kau pulak dungu, period.

jangan salah faham. i'm not pointing this to those who are not wearing hijab. the day will come for you guys one day, aite? maksud aku, yang memang dah bertudung. jagalah apa yang patut korang jaga sebagai wanita bertudung. i'm not perfect either. seriously aku sendiri pun takut kalau aku cakap dan in the end aku pun sama terjebak. nauzubillah. dalam dunia sekarang ni, kita takboleh point yang tak bertudung tu as jahat dan yang bertudung tu baik. i've seen a lot of the other sides. aku bukan nak keluarkan entri kontroversi. atau menyemak tepi kain orang. perasan bagus dan sarkastik. ini isu sekarang. yang betul betul dah jadi dalam negara. dan Islam sendiri. kita sebenarnya tau mana baik dan buruk bukan? guna akal, bukan nafsu.

kalau kau tak tergolong. jangan terasa. dan kalau kau terasa, baik diam sebab kalau kau bising mungkin terbuka semua pekung di dada kau.
kesian lah mak ayah kau. mereka tak tahu apa kau buat. kemudian mati, dalam kubur yang seksa tu mereka.

dermalah darah, jangan derma dara.

haih.

nafsu, jangan kau cari neraka.




peluang, ruang atau pilihan?

aku tak cari kolej kolej terkenal untuk nampak kaya. atau ipt awam untuk nampak pandai. aku hanya nak peluang untuk belajar. sebab impian aku 1 je. nak buat mak dan ayah bangga dengan aku. sebab sepanjang hidup aku, tak pernah buat mereka bangga pun.

insyaAllah kalau aku dapat further sana, terus masuk 2nd semester. prioriti pun untuk budak DeCOM dari kpm. degree 2 and a half years je. dan prospek kerja yang luas.

semoga Tuhan beri yang terbaik. amin.

chikkkkk, sini ambek nestum kau nih. ko jangan nak mengada makan megi tiap malam. dah tau perut kau tu salu lapa. belila makanan diner. aku hempuk nanti tau ah.

*haih*

tapi aku bahagia ada kawan kawan macam mereka.

they are my gula gula (:

Tiada ulasan: