Sabtu, 31 Disember 2016

chapter 12 - the last chapter of 2016 ;

salam'alaykum,

haii lamanyaa tak membebel. huhu. been busy with work. aik cikgu pun kerja bulan 12? yesss opkos. *emoji berjurai ayaq mata*. 2 minggu ni kerja 6 hari seminggu hokeh. but yes, kitorang ada cuti guru dua minggu tapi tu pun seminggu depa dah curik suh pi kursus. tapi aku tak pi muahaha.

so today is the last page of the book of 2017 (skarang baru 12 am tapi kira dah 31 disember la kan). aku punya planner yang dua tiga pat bijik tu tak berusik lagi. bila la baru nak mengadap. pi kerja 6 hari seminggu pun kerja tak siap jugak. ni baru siap jadual. legaa satu beban. aku kena pi sekolah esok (harini) sebab ada hari penyerahan anak (year 1 pupils). tak zabarrrr nak tengok batch baru kekanak ribena. tapi yang tak berapa nak tak zabarrnya, the next day (1st jan) dah start school session for 2017. sebab kelantan tak ambil cuti new year katanya. pasrahh

my goals for 2017?

1) nak jadi better muslim. better than before. syukur Alhamdulillah Allah letak aku yang takde apa-apa ni dalam jalan dakwah dan tarbiah. semoga aku tak sia-siakan peluang yang Allah bagi ni. nak faham Islam sefaham fahamnya sampai hati ni cintakan Islam more than anything. just like mereka mereka di zaman nabi dulu. insyaAllah.

2) finish my work on time! payahnyaa dari 20 tahun lepas aku masih struggle benda ni. hahah. insyaAllah i can do this. fighting!
 
3) rajin menuntut ilmu. tak kira la apa saja ilmu bermanfaat.

4) BERHENTI jadi seorang yang MALAS! haha. plis la aisyah nadiah.

5) SAVE money. pejam mata dari membeli benda tak penting. ni dah start bulan ni. ya ampun susahnya tapi aku percaya sebenarnya boleh. sebab time takda duit boleh pulak tak membeli. haha. kena simpan wei.

6) nak kawen! hahahah. ok this one walau belum nampak lagi, kita tetap kena letak dalam goal. baru la bersungguh sikit kan.

7) and last one, semua goals kat atas ni adalah untuk yang last ni. Mardhotillah.. nak capai redha Allah. sebab apa pun yang kita buat kat dunia ni, yang Allah redha je yang akan bagi manfaat kepada kita kat akhirat nanti kan? :) insyaAllah

okay, sebenarnya banyak nak cerita lagi tapi masa mencemburui huhu. nanti ada masa aku story mory eh. banyak dahh yang tertangguh. huhu. nak cerita pasal gi umrah baru ni. still cant move on. punya berharap dapt pergi dalam mimpi pun jadi la tapi balik2 mimpi pi sekolah je. hmph. nanti ye aku share gambaq sekali.

toodles!

bismillahi Allahuakbar walillahil hamd. thank you Allah for this opportunity


1 ulasan:

. berkata...

Nombor 4 tu, hahahahaha. Macam sama sangat je.