Isnin, 8 Mac 2010

sindrom henfon ;



rajin plak aku hapdet blog kan lately. suddenly ade feeling nak spill. bebel je la kan.

tadi tido kul 10pm dengan harapan nak bangun awal study history & wat keje hadith sekalii kul 3am dah bangun.

so here i am. nak youtube-ing internet tak brape mengizinkn so blog hopping je la kan.

buat kesekian kalinya aku kena sindir pasal henfon. dulu dah kena label ngan mas & ona. 'sindrom henfon'. haha. adoi. kadang2 rasa bersalah ngan suma orang tp nak wat camne weyh aku tak berniat pun.

aku pun xtau la nape kan tp aku dengan fon memang takde chemistry. time aku pegang takde la plak call atau text msg nak masuk tapi bila aku dah campak merata mula la call penting la msg penting la nak sampai.

ade orang dorang tak suka msg2 suka calling2 je tapi aku dudua pun aku cam xminat. bukan la xminat as in aku takkan reply text atau jangan harapp aku nak jawab call. takde la camtu. kalo dah bergayut tu tiga empat jam pun jadi je. haha. cumanya kalau msg ngan aku ni, sakit jiwa sket la. orang klau men mesej kan pas 2-3 minit dpt la rply. klau aku, pas stengah jam kdang2 baru org akn dpt reply. sebabnya klau msg yg memerlukn aku jwab banyak mmg aku lembab, lagi2 klau memerlukan aku berfikir. nanti kang aku nak makan2 dulu la minum2 dulu la. kadang2 tu terus lupa nk reply. sebab tu orang salu tensi je mesej ngan aku. tergantung dorang ckp. sorry la kawan2 yg terasa. terutama skali jijah ona intan ds. jeongmal mianhe!

fon aku mmg banyak ringtones tapi sentiasa dalam mode silent. tak pernah tuka ke mode general. sebabnya aku rasa cam leceh la nak tuka2 ni. kang nnti dalam klas nak kene tuka balik silent. kalau telupa tukar pastu fon memekak dalam kelas. tak ke leceh tu. sebab tu la salu orang call tak berjawab. bayangkan ade satu hari tu domino's call aku 2 kali nak amek oder. nak amek oder okayh. bukan hantar oder. haha. masetu pakat ngan rumates nk makan pizza. terus akak rumate sound lenkali jangan wat silent mode je sentiasa.

orang skarang wajib ade dua fon aku pun taknak kalahh. dapat celcom upack trus cari fon terpakai kat umah. konon cambest la aku ada 2 fon kan. tapi number celcom aku harap on je takde sape yg tau number aku. rasanya yang tau pun intan je. fon tu pun jadi mp3 player & kamera je skang. topup pun baru 2 kali je. ade satu fon pun susah nak handle inikan 2 fon. jangan la harap kan. camne la korang boleh ade smpai 3 fon kan. takjub2.

time aku kat umah cari kat fesbuk or skype or ym je. kalau 3 bulan cuti 3 bulan aku takkan topup. bak kata intan, "ko kalo cuti dah macam orang berumah dalam utan je". nak sentap salah sendiri plak kan. telan je la.

tapi satu je la kebolehan aku, masa tengah tido boleh angkat call & reply msg. siyes. siap boleh borak lama pastu tak ngaku tu kalo org tanya tengah tido ke? biase aku jawab, eh takdela tengah lepak2 je. lepak kapla lutut kamu. tapi klau text msg tu merepek sket la aku jwb. penah skali adila msg ajak lepak lagi 30 mins die ambik aku leh cakap takdehal pastu smbung tido. haru.

& aku rase sangat la bersalah ngan kawan2 yang rajin calling2 tanye kabar cam mas ona jijah kaksyu miza zanis iee ayol suma. sebab aku sgtla jarang berbuat demikian. bukan berkira nk abeskan kredit tapi bila nak call tu aku cam tkut call time xsesuai. pastu takut taktau nak borak ape. sorry weyh. korang kalo bosan2 nak aku call cakap je la, aku call keyh. (elehh org call pn xjawab ini kan plak nak call orang lain) tapi kalau bigboss (abah) call reti plak nak jawab tak kira di mana berada kan. mesti la weyh. kalau x aku hidup makan rumput je la kt sini kan.

kesimpulannya, aku sangat harap la leh ubah or lebih ber-chemistry ngan fon. haha. bila orang dah sound2 ni terasa gak la teruk perangai. lagi satu kesian kalau orang nk ckp benda penting tp fon kemana aku kemana. tak bagus ok perangai camni syanad. sila ubah.

3 ulasan:

Feng berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Feng berkata...

hik3.

kita sama.
mesti sesetengah menyampah nak bermesehmesehan dengan saya.

HAHA.

Cik Tulip berkata...

haha. aku da sedar lama. hot betol. tp xpe. fon not da only way to be connected. mcm2 cara lg nak update wif each others. aku pon da malas ngan fon. hidup ngan fon je. haha

take care bestie :)