Selasa, 23 Mac 2010

saya sayang awak semua (?)


super junior supershow II malaysia - huge success.

i was not there of course. tapi to be frank, ada gak la sikit rasa menyesal tak pegi. aku ada lebih dari 5 orang kenalan dan seorang adik yang pergi & suma cakap best gile gile gile *darab limabelas*

tengok gambar & vids kat facebook & youtube & other suju fansites, memang patut la dorang cakap best. the stage, the performance, the showmanship & suma2 lah memang tiptop. even my love towards them increased tenfold. hahaha. ini tak pegi okay. kalo aku pegi taktau la berapa folds pulak. :p

kenapa dorang cakap best? disebabkan dorang dok citer2 kat aku (pegi bilik ee smalam habeskan masa sejam dengar die & ijan citer siap ngan commentaries suma) & aku pun banyak baca dorang punya pengalaman haritu kat suju fansites, meh la aku citer pasal ss2 haritu.

  • hampir 15000 orang yang pergi memenuhkan stadium putra bukit jalil. terdiri daripada ELFs (everlasting friends = special gelaran untuk suju fans) dari malaysia, china, jepun, thailand, singapore, indonesia & even more kot. not only fangirls, fanboys pun ramai. ada jugak parents yang datang ngan anak2. dorang cakap even pacik makcik pun ada. siap bawak banner suma. bukan ELF pun ada datang. which aku sangat lah jeless. smalam ee ngan ijan cakap CAT FARISH pon ada. haha. ingat dulu minat sgt kat ruffedge. dia plak pegi tengok suju. hee. tapi xtau la diia minat or saja nk pegi kan.
sapphire blue sea
  • ni kali ketiga dorang kat msia. first time dorang buat music video 'dancing out'. second time masa mtv asia awards kat genting. 2008 kot. & ni kali ketiga tapi first concert.
  • suma ahli suju datang except kangin, kibum n hangeng. which already expected. sedey aku melihat ketidakhadiran hangeng oppa. tsk2. sushowII yang len dia tak pegi since dia punya contract termination case tu. pastu henry & zhoumi of suju-M (suju punya mandarin subgrup) pun datang. & the best thing was diorang sangat mendapat sambutan kat msia. sebab haritu masa sushow kat shanghai diorang cam tak berapa happy. aku baca ELFs cakap they were smiling dengan sangat bahagia. cayalah msia ELFs.
  • benda paling best bagi aku, aku rasa adalah stage dia. siyes tak kesah la sudut mana atau berapa harga tiket, akan dapat gak rasa moments where suju members dekat gile ngan dorang. siap ada eye contact suma. waaa gila best! lagi satu sebab wat kat stadium putra bukit jalil (indoor stadium). kecik compared to stadium nasional bukit jalil. kalo wat kat stadium besar tu memang jangan harap la nak betentang mata bagai kan.
the stage. the day before concert. aku memang tak penah pegi konsert besar2 so aku xtau la kalo memang ni bentuk stage yang biasa time konsert. tapi bagi aku, memang terbaekk. & kalo aku jadi artis tu, memang tergolek la nak pusing setiap sudut kat stage ni. haha.


during the concert. harusla pemilik tiket 4oorm++ & dok kat rockpitt manusia paling seronok kan. first vid yang aku di-tagged adalah dari chah. & dalam vid tu kyuhyun siap salam dia okk. aku lak yg neves bila kyu mendekati kamera titiba. hahak. chah ckp dia dapat salam kyu 2 kali & ryewook skali. mantop.

  • masa konsert tu aku kuar gi makan ngan dil & nazira. pastu tiap stengah jam adik aku bg sms:
"kyuhyun tgh nyanyi dpan aku skang"

"sungmin br je pas bye2 aku. woahh"


and masa tengah bratur nak oder makanan dia call & bagi aku dengar. masatu tengah performance lagu sorry sorry. aku terus oder char kuew teow besar sebab sedih sgt. hahaha. ee pun ade call masa lagu neorago (it's you) tapi tengah mandi so xangkat. terharu gak la korang sanggup bagi effort nak call. sebab kalo aku, kemungkinan besar dah kuar dari stadium baru aku pk pasal fon kot. hehe. gomawo. jeongmal gomawo.



  • dorang nyanyi 35 buah lagu kalau tak silap. concert duration dalam nak dekat 3 jam ee cakap. nak tulis kat sini suma lagu memang tak ingat la. just time yang dorang crossdress (pakai cam pompuan) dorang tak nyanyi lagu gee (snsd's). dorang nyanyi f(x)'s chu.
chu.

puff the magic dragon. siap ada play. comel je.

  • malaysian ELF punya torchlite projek dorang cakap sgt berjaya. masa lagu shining star suma orang tuka dari blue glowstick kepada lampu putih. tak silap previous sushow tak penah ada lagi kan wat camni. ni first time. aku tengok vid. sangat lawa. memang nampak cam bintang2. pastu dorang cakap singapore ELFs siap distribute mini torclite. gila baik weh dorang. cayalah. suju sangat terharu sampai leeteuk (the leader) nangis & even bow 90 darjah kat audience. dorang cakap donghae pun nangis gak. this is why we love suju so much. dorang sangat appreciate peminat.



shining star! like a little diamond, makes me love
looking at me with the sweet smile that's like a dream to me, wishper to me
we'll always be together, 'til the end of time

  • ni aku bace ada ELF share kat allkpop.
there was an ELF fainted in RockPittB and she was just beside my friends and I, the medics quickly pulled her out from the crowded area with the help of many ELFs. Ryeowook was passingby and saw the girl, i could see clearly how genuinely concerned Ryeowook face was and he was deciding whether to go to the girl or not but got stopped by the security and was led up to the stage, while Donghae was the next one behind Ryeowook, saw the girl been carried pass him, he looked worried and he really DID touch her arm to check how she was, then he was led away by the security to the stage.

*taken from allkpop. credit to jmay1105.

bagus kan dorang?
  • kyuhyun took ELF's camera and did selca (self camera). ada aku baca kat mana ntah donghae did the same thing too. kalo la aku jadi ELF tu memang sampai bibila aku tak tuka fon dah. hahaha.
kyaaaa~~~!


  • & cam biasa ada part baling2 soft toys & playing with water guns. ELFs yang dapat main tembak2 skali tu mesti sonok gilaa. haha.



  • & ni apa yang suju tulis kat cyworld diorang after the concert.
sungminnie's cyworld update:

2010.03.21 time: 01:42

Happiness

Hae ng bo k..

H ae ng b o k…

Haeng.. bok..
. . .
Happiness!..



oviously la dia happy sebab sushow kat malaysia kan. hehe

leader teukie pun ada update kat sidebar cyworld dia. '2010..malaysia fans..i was so happy'. bangga jadi msia ELFs. hee.

aku ni dah macam mengalahkan orang yang pegi la plak kan. hahaha. ok2 better stop here. just nak share apa yang aku baca. the feedbacks from ELFs. aa bestnya kalo dapat gi. kalau ada kuar dvd sushow 2 malaysia ni konfem beli.

suju punya interaction ngan fans SANGAT bagus. dengan keadaan stage yang camtu lagi la bertambah2 bagusnya. boleh nampak clearly how they appreciate the fans. thats why makin hari makin bertambah suju ELFs (:

dorang cakap suju akan datang lagi next 2 years untuk super show 3. i'm anticipating. harapharap kangin & kibum dah ada masa tu. & walopon mustahil, harap jugak yang hangeng will be there. & yang paling penting. harap2 aku masih ELF yang setia la. hahaha. :p

tahniah malaysian ELFs. sangat jelessss ngan korang yang dapat gi.

suju, fighting!


ps: 'saya sayang awak semua' was the line yang kyuhyun cakap time dorang introduce the members. funny thing was, intonasi dia macam tanya soklan. hee comel.


*pictures & information credit to: erma syafiqah, mardhiah hasdi, aisyah hashim, zarl, sup3rjunior, sj-world, youtube. thankyou. (:

5 ulasan:

Najlaa I. berkata...

nnt sushow 3 kite g lg eh. wee.

mak enon berkata...

syabas syanad!! review yg sgt mantop

the baloney berkata...

weh meremang remang bulu roma aku baca entry ni..thanks syanad..at least takde la dungu sgt aku ni pasal sushow ritu..haha

hidhikariee berkata...

suke nadnye review..best!!
bile rindu je buka dis entry.dont delete ok.

l t t l g j h ; berkata...

zaty - hee. ss3 wajib pegi.

aten - review dr pengalaman org len. tak penah dibuat org kekeke.

ain - wahh cayalah ain. ni baru aku rview pengalaman org ni. kalo pngalaman aku, xtau la camne lak. hahak. tp rugi kite x gi ain. next time kne g.

ee - xkan buang. sbb nnti manatau dah tak fan time ss3 tgk ni balik rase nk g. hee.