Selasa, 2 Mac 2010

bulan kosongtiga ;


dah mac. cepatnye weh. bape hari lagi dah nak final exam. leh gile gak la kan kalo di pikir2 kan. adeh2.

been busy with club activities the past 2 weeks. skang dah abes suma program untuk sem ni. tinggal 13 mac ni je la tp bukan under klab.

oh lupe nak cite. aku masuk 1 kelab ni. BP iium gemilang mentoring club. memule sesaje je isi name. time dorang promote2 kat booth diorang dulu. bile tgk kene gi interview aku dah cam mls dah. konfem susah nk dapat punye la. mase interview pun camharem je la aku wat. tp wat2 konpiden je la. tp ntah camne dapat la plak. haha.

so pas gi induction course die baru la aku tau, the responsibilities adalah no joke. tak kesah la ko mentor baru ke taktau pape ke kalau kene assign job pape utk pape program jangan kata takleh. klau taktau tanya seniors. ni 1st time aku join klab yg agak aktif. banyak la benda yg aku blaja.

ade 4 skolah rendah kt area gombak yang join program gemilang ni. so kitorg akn dapat adik2 untuk jadi mentees & kene jaga dorang dari dorag darjah 4 smpai 6. mentee aku ada dua orang. sorang pompuan sorang laki. ada yg dapat 2 org ada yg dpt 1. cuak gak la sebab kene contact parents n masa fam gath haritu kena jumpa parents dorang introduce diri. rasa cam, boleh ke aku ni? diri sendiri pun tunggang tebalik lagi. huhu.

intake aku ni kira generasi ke 10 kelab ni sebab gemilang club started on 2001 kalau tak silap. & aku pun xtau sape yang start, kitorang pnye batch digelar ben10. haha. memula cam pelik tapi lelama rasa cam special la. sebut ben10 suma tau la kitorang yg dimaksudkan.

siyes banyak la yg aku blaja since join family gemilang ni. responsibilities, komitmen, friendship n banyak lg la. walopon time ada program macam nak rak tak tido balik bilik tgh malam, walaupun aku time fam gath haritu jadi asst head comm yg agak camhampeh, aku harap next time leh wat yg lebih baik. yang best kat sini takde gap, senior mentors ke junior mentors ke suma baik je ngan each other. senang cakap finally aku dah jumpa lah the reason why i shud like life kat sini. tapi aku tau in future banyak lagi benda nak kena tempuh. so am hoping that i'll do good.

ni lah new relationship yang aku cakap haritu (:

bak kata mr president, jangan anggap ni sebagai satu beban, anggap sebagai amanah. dari kat kolej dulu aku dah fikir, nnti kat uni nak join something yg serve the community. tolong masyarakat, tolong orang islam. so dah dapat ni, buat yang terbaik la kan. hehe.

20 mac nanti start exam dah. harap dapat buat better dari last sem. & pre reg untuk sem 1 10/11 went well. pre reg utk short sem je masalah. nak add arab takdapat. ni da reserve, walopon kemungkinan nk dapat tu mustahil, harap dapat la. kalo tak 3 bulan akan dibazirkan di rumah. papehal studies paling penting. mission adalah nak buat umiabah rasa aku ni anak sulung diorang yang diorang boleh depend on. skarang ni baru kena jaga rumah gombak pun dah tekantoi2. jarang gila pegi tengok & cuci rumah. adeh.

lastly, i'm dying to watch shinee hello baby ep 5 & 6. rindu dailysupplement!

sleep well everyone,
toodles ^^

1 ulasan:

Izzanis berkata...

salam syanad..

gudluck for your exam ye..

wishing you all the best!