Isnin, 12 Januari 2009

life kot .


hari ini,

i learned that people are not what they are actually cracked up to be.

dan;

aku belajar bahawa sehebat mana pun usaha kita, kalau takkda rezeki takkan kemana pun.

dan;

aku setuju seratus peratus dengan tulisan ini. tukarkan alam pekerjaan kepada alam persekolahan seperti aku. kalau kau rasa apa yang aku rasa, kau mesti setuju,

dan;

aku mula sedar bahawa korupsi itu bukan drama, ia memang dunia realiti sekarang. dungu lah siapasiapa yang mahu membuat sesuatu mengikut prosedurnya.

dan;

manusia sanggup menjadi babi dan badut hanya untuk wang.

dan;

aku terpegang dengan katakata zizi: dunia memang tak adil, dan sebab itulah kita akan berhadapan dengan akhirat.

dan;

aku mula tidak sabar menunggu datangnya akhirat itu supaya manusiamanusia yang tidak diadilkan di dunianya dapat merasa keadilan itu.



*harini puan belanja aku lunch. :D

6 ulasan:

neneknora berkata...

wah.. btul2...
skrg nih... mmg akn terkena tempias2 manusia2 bongek lagi pelik yg ntah nape suke sgt rasuah2...

igt bagus sgt ke kaye2 tp duit tu spatutny disalurkn kt yg x berkemampuan (wah... nmpkny kite kene kurgkn membeli brgn ats kepentingan diri jugak.. insyaAllah, jom!)

ape2pun, jauhi rasuah n boikot Israel!!!

Mohd K. Anuar berkata...

giler nice!

Feng berkata...

tajam kan realiti dunia?

halus.
isk.

SembilanPuluh berkata...

salam..
u write very well..

mak enon berkata...

i love those....

mcm nk curik. heh.

Tanpa Nama berkata...

zizi - tu lah. memang kadang2 kita ni hidup sebab duit. tapi kalau dah hidup bertuhankan duit, mcm ni ah jadinye.

mitsuo - ur writings are nicer lah incek. hee

lynn - yupyup. takpe lah. at least kita tak perlu jadi sebahagian dari manusiamanusia tu.

s90 - i luv yours eveb more. (:

tinton - curikk jer laa cin ten2 oii. hee