Rabu, 23 Januari 2008

bertahan sikit lagi

semalam hati dah tak mampu tampung semua rasa yang aku tahan. aku gelak ketawa senyum gembira tiap tiap hari. tapi akan sampai satu saat hati tak dapat menipu lagi.

buat buat biasa. tiada siapa yang akan perasan rasa yang aku tahan ni. dan malam nanti, naik katil tutup lampu pasang earphone di telinga dan menangis lah puas puas. dah lama aku tak buat macam ni. sebab aku nak buat tak tahu je dengan rasa yang ada ni. dan semalam pertama kalinya untuk tahun ni.

Ya Allah, tolong aku Tuhan. bawalah semua rasa ni pergi. aku takmau ulang lagi sakit dulu. aku takmau semua ni berulang lagi. rasa yang sama, waktu yang sama. permulaan semester yang sama.aku takmau Tuhan. Tuhannnn.. tolongggg..

hang on there shanad. bertahan sikit je lagi. senyum. ketawa. sibukkan diri. sikit je lagi. nanti kau biasa. jangan kalah dengan perasaan sedih. ingat, sedih tu satu perkataan yang membunuh perasaan. kau ada banyak lagi yang perlu diselesaikan. kau kan dah pernah lau semua ni. jangan lah kalah lagi. ingat tak macam mana pointer kau? hasil dari apa tu? dari kekalahan kau dengan perasaan juga kan. kau sanggup tengok umi & abah sedih? sanggup kau kecewakan mereka lagi? diorang hantar kau belajar kau buat apa? menangis sedih dan bunuh perasaan sendiri? ape ni shanad. bangun lah. bangun.

takpe. tentang kawan kawan yang pergi. tentang orang orang kesayangan yang pergi. tak perlu sedihkan. aku pun tahu. masa berubah. manusia berubah. dan segala perasaan yang ada dalam hati pun mungkin berubah. tapi mungkin tidak untuk aku. kalau aku dah sayang korang, selamanya aku akan sayang. aku hanya akan kikis buang rasa sayang tu bila korang sendiri yang pergi. jangan risau, aku tak pernah benci orang yang pernah sayang aku. whether in present or past.

i just have to go on with what i still have. what i still have. i'm not goin to mourn on what i have lost. this is life anyway. things change. people come and go. come back. and go away, never come back again. this is life.

dan Tuhan, tolong aku untuk kali ini. ambillah semua rasa yang tak tertahankan ni pergi. jauh dari pagar hati aku.

gud-day (:

Tiada ulasan: