Ahad, 20 September 2015

random 200915 ;

esok lagi sehari wuhuu.

Alhamdulillah banyak ilmu dapat. belajar tasawwur islam belajar tajwid belajar jenis-jenis soalan exam.

baru tau soalan objektif tu bukan yang multiple choice (A B C D) tu je okeh. yang ada garis pastu pilihan jawapan atau suaikan tu pun objektif. sebab jawapan dia yang tu je takde pilihan lain dah. 

baru ku tauu.

and opkos aku belajaq tajwid sambil tenganga dan nebes bedegup kencang jantung. tak lain tak bukan nebes sebab takut ustaz tanya. aku memang taktau la ada masalah nak mengingat nama hukum2 tajwid. taktao nape. ingat dulu kat uia ambik tilawah level 2. exam dia mengadap ustaz/ustazah dan dia akan tanya and suruh baca. stadi bagai nak rak the night before. bila kena soal esok sume takleh jawab weh. sampai ustaz tu cakap, "pelik kamu nih, mengaji ok je tapi suruh bagitau hukum tajwid takleh pulak". wuuu sedih..

tu yang rasa bertuah sangat Allah pilih untuk belajar ni. selalu fikir bila nak start belajar tajwid ni. nak tunggu aku bebetul pergi kelas sendiri taktao bila la. bila wajib macam ni opkos la pergi kan. Alhamdulillah thank you Allah. diajar oleh pengetua akademi tahfiz pulak tu. kagum gila dia selak camtu je ayat dia nak tunjuk. and cerita pasal kisah quran macam story telling dari buku cerita. padahal quran. aku terpegun kejap dengar pastu bila dia nak kembali kat lesson tajwid macam alaaa nak dengar lagi. hehehe.

ok aku lapar.

and i have this nagging headache yang buat aku terfikir ni sakit kepala ke sakit gigi sebenarnya?? T_T

aku tak pernah sakit gigi dan jarang gila pening kepala. so bila datang yang pelik pelik ni mula aa risau.

ke sebenarnya aku ada darah tinggi tapi aku taktao sebab tak pernah check?

oh noo *muka nampak sesuatu yang horror*

raya haji dah dekat ni. plis la jangan. *dramanya lempang nak*

kedengaran bunyi mesej wechat. momot kah itu. hee :)

ok bye nak makan pastu tidoq esok nak kena bangun awal.

oh ya, sijambu sudah diservis. tq ummi! 

toodles!




Tiada ulasan: