Selasa, 6 Januari 2009

sudin tanduk ;

050109
  • hari pertama praktikal.
  • aku praktikal dekat matrade cawangan timur. located at menara yayasan islam terengganu.
  • ada 5 staff termasuk aku. pn hasziah (director), incek hafidz (asst. director), kak fyqah (pembantu tadbir), kak izan (praktikal student).
  • basically aku akan buat kerjakerja yang macam pembantu tadbir buat. buat call, angkat call, guna fx machine etc.
  • dalam pc ofis ada novel harry potter suma series (pdf format). i wonder siapa antara mereka yang baca. ghaa.
  • lepas 20 minit masuk ofis dah kena calling2. nervous nak mati! ba ha ha.
  • 15th jan nanti ada perasmian ofis matrade so kena jemput macammacam orang.
  • mulamula guest 80 je. then titiba bos kat hQ up 500. lepasni kena la layan fon & fax machine tu macam ahli keluarga sendiri.
  • kejadian trauma hari pertama - pencuri masuk ofis & curi fon kak fyqah.
  • 2 minutes before fon kena kebas aku layan borak dengan mamat pencuri tu. tapi masatu aku taktau lah dia pencuri. dia cakap tengah tunggu anak buah pergi interview. kak fyqah siap suruh mangkuk tu sign guest book lagi. natey beghuk (binatang beruk) sungguh!
  • oh, ada orang kata dia tu memang selalu mencuri kat ofis ofis. nama dia sudin tanduk. haram, nama pun dah macam keluarga syaiton. patut ah mencuri.
  • matrade punye ofis sama level dengan mida & petronas. so staff dari tigatiga ofis ni kind of rapat lah jugak.
  • oh, bapak aku kerja kat mida. ha ha. tapi aku dapat matrade bukan cos of ayah tau. aku apply sendiri. tapi mida & matrade agak macam kawan rapat ah gak.
  • aku kena belajar & baca pasal matrade & agensi yang berkaitan banyakbanyak sebab macam susah nak faham+ orang akan datang or call tanya.




060109
  • hari kedua.
  • harini hari penamaan calon so suma orang sampai ofis later than 830am. ha ha ha. jalan JAM!
  • still callingcalling jawab call & faxingfaxing.
  • belajar guna mesen fotokopi.
  • pergi round level atas untuk mintak adress & nama pengarah untuk invitation.
  • dapat souvenir dari suruhanjaya syarikat. ha ha.
  • aku terasa failed sebagai student komunikasi. sebab kerja camni yang aku paling malas. part kena taip surat suka pulak aku.
  • capiq gemok mesej tanya maksud word 'membazir' in english. mementang kerja NST.
  • pergi lunch dengan ayah & puan (bos) sebab kak izan & kak fyqah keluar.
  • aku takboleh kerja tempat tempat yang ada family. rasa awkward sebenarnya. & kita kena jaga nama baik mereka. susah.
  • aku rasa macam puan je yang baca harry potter. tadi dia nampak aku bukak then tanya baca harry potter eh? haha.
  • ayah ambil alif harini sebab mak ada meeting. dia orang first melawat aku. hee.
  • harini ada homework - cari nama pengarah jabatanjabatan kat KT & address. esok kena call konfirm kan untuk hantar invitation.
  • rasanya until 15th jan ni suma kerja adalah berkaitan dengan opening ceremony 15 haribulan ni je la kot.


ni je lah pengalaman aku dua hari ni. korang bila nak cerita? mesti lagi best dari aku kan.

toodles~

ps: oh, kat ofis nama aku 'nadia'. wah ha ha. baru nampak macam dewasa sikit an? heee :p

4 ulasan:

Haula Hati berkata...

chumelnye pejabat syanad...
chumel lg nama yg dgunakan d pejabat...

tapi yg paling chumel adalah tuan empunya sniri...

hehehe....

best of luck k...

=)

Tanpa Nama berkata...

puiyoo..bestnye..tu meje syanad duk ke..mewah tempt duduk anda

Tanpa Nama berkata...

nadia, hebat sia office kau! aku teruja pula :D gahh!

l t t l g j h ; berkata...

marilah dtg melawat athirah (: